Меню сайту
Категорії розділу
Дайджест [18]
Законодавчі акти [3]
ОСББ [5]
Опитування
Чи задоволенні Ви роботою ОСББ?
Всього відповідей: 26
Форма входу

Instagram

Ваш Дім. Масив "Пасічний".

Instagram Вітаю Вас Гість | RSS

 
 Каталог статей
Головна » Статті » ОСББ

Питання-відповідь.
Олег Кий: ОСББ дозволяє утримувати будинок у порядку

Якщо ж ОСББ створюється для економії коштів мешканців, то голова повинен обмежити кількість послуг.

Вже не один рік в Україні існують об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ). Але для багатьох українців суть та реалізація цієї організації і досі незрозуміла.

Водночас останнім часом все частіше ОСББ називають реальною альтернативою ЖЕКам, які дискредитували себе в очах населення.

Що ж потрібно для створення ОСББ? У чому його переваги і яка його специфіка роботи realty.tochka.net розповів керівник ОСББ Олег Кий.

Чи багато людей, зацікавлених наразі у створенні ОСББ?
За останній рік все більше і більше житлових фондів прагнуть переходу на ОСББ. Це пов'язано з порожніми обіцянками провести капітальний ремонт, поліпшити стан будинку і т.п. Але на практиці ніхто нічого не робить. Отже, виходить, що держава просто ошукує людей.
А ОСББ дозволяє утримувати будинок у порядку. Значно вигідніше брати житловий фонд на баланс самого ОСББ для накопичення ресурсів на майбутні ремонти та відсутності великих витрат на обслуговування своїх будинків.


Яким чином мешканці можуть відмовитися від ЖЕКу і перейти на ОСББ?
Що для цього потрібно зробити?
Для початку потрібно провести пропаганду серед мешканців будинку. За 14 днів до проведення зборів розноситися під підпис або надсилається рекомендованим листом запрошення на установчі збори. Протокол установчих зборів повинен фіксувати голову та секретаря зборів, а також присутніх. Кожна квартира зобов'язана висунути свого представника. Після реєстрації, на зборах ухвалюється статут, призначається голова правління і бухгалтер.

За створення ОСББ мають проголосувати не менше 75% присутніх на зборах. Далі, в райдержадміністрації заповнюється необхідний пакет документів. Через деякий час видається свідоцтво про реєстрацію. Після цього можна сміливо фіксувати розрахунковий рахунок ОСББ і прийняти друк. Також потрібно від податкової інспекції отримати документ про реєстрацію неприбуткової організації, щоб з першого ж дня не обкладатися податком.

Як потрібно обирати голову дому і чи повинні мешканці платити йому з/п?
Головою має стати людина компетентна, з вищою освітою, головною метою якої буде впорядкування власного житлового фонду. За свою роботу повинен отримувати за законом, адже він витрачатиме свій вільний час на спільне благо. Зарплату голови встановлюють акціонери - мешканці будинку. Чи буде це мінімум, чи значна сума, вирішувати їм, головне, аби це було завірено в протоколі і всіх влаштовувало.

Перехід від ЖЕКу до ОСББ скорочує витрати мешканців?
Все залежить від того, з якою метою створюється ОСББ. Всі скаржаться на роботу ЖЕКу, але ж він робить все так, як люди йому платять. Плати більше - рівень буде вищим. Якщо ж ОСББ створюється для економії грошей мешканців, то голова повинен обмежити кількість послуг порівняно з ЖЕКом. Наприклад, прибирання під'їзду відбуватиметься не раз на тиждень, а раз на місяць. За таких умов скорочення, звісно, можна набагато знизити витрати.

Як отримати гроші міського та державного бюджетів для проведення ремонту будинку?

У законі про ОСББ написано, що держава зобов'язана робити ремонт. І чиїми силами це буде здійснюватися - не має значення. Але на практиці все, на жаль, зовсім інакше. Аби отримати матеріальну допомогу, доведеться ночувати в кабінетах влади, писати величезну кількість листів, щоб за появи нової програми саме ваш будинок опинився першим в усіх списках на виплати грошових фондів.

Чи надає ОСББ якісь знижки на оплату послуг пенсіонерам та інвалідам?

Будинки, які не знаходяться на балансі, мають два рахунки: перший - від ЖЕКу, другий - з боку ОСББ на додаткові послуги: заміну дверей, благоустрій парадних і т.д. Звільнення малозабезпечених, пенсіонерів від виплати є цілком законним, якщо це рішення ухвалене всіма членами ОСББ та завірено нотаріально.

Якщо ОСББ ухвалить рішення здавати підвальне приміщення в оренду, то чи це оподатковується?
Так. І, до речі, з першого квітня цього року податок знизився з 25% до 21%. Наразі йдуть обговорення про можливість ще більшого пониження цього процентного співвідношення.

Чи може ОСББ заробляти, наприклад, здаючи в оренду прибудинкові території?

Це цілком реально. Прибудинкова територія може виділятися ОСББ, якщо воно прийняте на баланс. Після того, як землю відведено, мешканці мають право щось на ній збудувати (наприклад, офісний центр) або ж поставити ятку і отримувати гроші за оренду. За великим рахунком, ОСББ може займатися чим завгодно. Аж до масового в'язання кофтинок бабусями-акціонерками ОСББ та реалізацією продукту десь на Троєщині. І все це буде законно проводитися через ОСББ.

Взято тут.
Категорія: ОСББ | Додав: superpia (18.05.2011)
Переглядів: 1761 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024