Меню сайту
Опитування
Чи задоволенні Ви роботою ОСББ?
Всього відповідей: 26
Форма входу

Instagram

Ваш Дім. Масив "Пасічний".

Instagram Вітаю Вас Гість | RSS

 
 
Головна » 2013 » Лютий » 18 » Коментарі до законодавчих актів
13:43
Коментарі до законодавчих актів
Для реєстрації права власності на квартиру або земельну ділянку більше не потрібно ходити в БТІ
 
З 1 січня 2013 р. БТІ проводять лише оціночні експертизи та безпосередньо інвентаризацію у разі будівництва нового будинку або серйозного перепланування житла.Чиновники запевняють, що це спростило життя українців, яким більше не потрібно вистоювати кілометрові черги і платити за виписки. Проте юристи вважають, що повноцінно нова система зможе запрацювати тільки через кілька місяців.

Інвентарний план

Про те, що ера БТІ відходить у минуле, було відомо ще в грудні. За останній місяць роботи бюро обслужили таку кількість людей і зібрали такий обсяг "підношень” за терміновість, яких не траплялося навіть під час докризового ажіотажного попиту на житло. За словами очевидців, суми хабарів за звичайні виписки з реєстру обчислювалися сотнями доларів. Неофіційні платежі за переоформлення прав власності нерідко досягали декількох тисяч умовних одиниць. Люди стояли в чергах цілодобово і несли величезні суми, розуміючи що попереду багатьох чекає невизначеність. З нового року сили набрав закон, що позбавив БТІ практично всіх "хлібних повноважень”, і зараз там займаються лише технічною інвентаризацією нових і перебудованих об’єктів нерухомості. Таким чином, ходити в бюро тепер доведеться нечасто.

Реєстрацію і перереєстрацію прав власності на житло або земельну ділянку відтепер проводять державні реєстратори і приватні нотаріуси. При цьому у них за законом теж є свій поділ праці. За словами старшого юриста компанії Salans Анжеліки Штукатурової, повноваження розмежовані таким чином. Новими об’єктами нерухомості, які тільки вводяться в експлуатацію, займаються держреєстратори.

Тобто при купівлі квартири в новобудові за посвідченням права власності доведеться йти саме до них. Зате при перепродажу цієї чи іншої квартири, будинку, садиби, землі (операції на вторинному ринку нерухомості) продавцю і покупцю достатньо зайти лише в нотаріальну контору, яких зараз незліченна безліч. Паралельно з проведенням угоди нотаріус зобов’язаний оформити перехід права власності та внести необхідні зміни до Єдиного державного реєстру.

"Спрощена система державної реєстрації прав на нерухомість працює за принципом "єдиного вікна”. Це означає, що сумно відомі черги в БТІ і всілякі контори, які заробляли на видачі довідок, відійдуть у минуле”, – підкреслює прем’єр-міністр Микола Азаров. Експерти згодні з такою перевагою, але називають один серйозний, хоч і непомітний на перший погляд нюанс.

"Після нового року повноваження нотаріусів значно розширилися, і на вторинному ринку вони будуть грати дуже важливу роль, – констатує Штукатурова. – Тому виникає питання відповідальності нотаріусів. За законом, їх робота передбачає обов’язкове страхування, але сума страховки, якщо нотаріус допустить помилку, непорівнянна з ціною навіть однокімнатної квартири в столиці. Це викликає певні побоювання, тому до вибору нотаріуса потрібно буде поставитися з великою відповідальністю».

З чистого аркуша

Помилитися нотаріус може не з власної волі. А просто допустити технічну помилку через те, що працювати доведеться з новим реєстром. Справа в тому, що він по суті – компіляція двох звичних нам реєстрів: прав на нерухоме майно та прав на земельні ділянки. В ідеалі вони повинні були бути автоматично перенесені в новий реєстр до кінця минулого року. Але реально цього не сталося, тому база досі наполовину порожня. Нотаріуси самі кажуть, що вона не містить і десятої частки всієї необхідної інформації. "Враховуючи, що реєстр на сьогоднішній день не заповнений, виникає питання: звідки черпати інформацію про зареєстровані права власності? Нотаріусів ставлять в умови, за яких провівши реєстрацію, ми ризикуємо виявитися притягненими до відповідальності”, – обурюється нотаріус Київського нотаріального округу Людмила Голой.

На думку Штукатурова, люди цілком можуть стати жертвами квартирних шахраїв. Наприклад, якщо при накладенні баз даних чиєсь право власності помилково не було занесено в єдиний реєстр. Обізнана людина може цим зловживати, умовно кажучи, вписавши в порожнє місце своє прізвище. Тому голова Союзу фахівців з нерухомості України Олександр Рубанов радить всім без винятку власникам нерухомості перевірити ще раз свої права власності в новій базі. Зробити це досить просто – потрібно звернутися до держреєстратора (адреси відділень у всіх областях України можна знайти на сайті Державної реєстраційної служби) з документом, що підтверджує право власності на квартиру або будинок. Якщо ця інформація не відображається в Єдиному держреєстрі, "перереєструвати” право власності повинні абсолютно безкоштовно.

Незважаючи на такі складності і нестиковки при запуску нової системи, чиновники запевняють, що вона працює в "нормальному режимі”. За словами голови Державної реєстраційної служби Леоніда Єфіменка, всі реєстраційні служби на початок січня укомплектовані персоналом на 90%, робочі місця забезпечені потрібною технікою та підключені до Єдиного державного реєстру майнових прав. Більше того, за новою системою вже видано перше свідоцтво – його володарем без особливих зволікань стала мешканка Севастополя. Так що не виключено, що за злагодженої роботи всіх відповідальних відомств страшні прогнози експертів не виправдаються. До прикладу, в Україні вже запрацювали "гарячі лінії” для консультації громадян з питань реєстрації нерухомості. Список телефонів для кожного регіону країни є на сайті Міністерства юстиції. Хоча "Известиям в Украине” ще жодного разу не вдалося додзвонитися за цими номерами.

Документи, необхідні для реєстрації права власності:

1. Заявка встановленої форми, бланк якої можна скачати прямо з сайту Державної реєстраційної служби.

2. Копія паспорта та ідентифікаційного податкового номера.

3. Квитанція про оплату держмита, яке складе сім неоподаткованих мінімумів доходів громадян, або 119 грн.

5. Квитанція про оплату за виписку з Держреєстру прав, хоча до цих пір цей тариф не встановлений.

6. Документ, що підтверджує виникнення права власності на майно, наприклад, договір купівлі-продажу, обміну або дарування.

Після подачі заявки людині видають картку прийому, в якій зазначено час, дата подання заявки, її номер і перелік документів, які подав заявник. Максимальний термін реєстрації, встановлений законом – 14 робочих днів.
Коли і кому доведеться йти в БТІ

Мінрегіонбуд затвердив спеціальний наказ, в якому чітко позначені такі випадки:

• перед прийняттям в експлуатацію об’єктів, на яких завершено будівництво, проведено реконструкцію або капітальний ремонт;

• перед проведенням держреєстрації права власності на об’єкт незавершеного будівництва;

• перед проведенням держреєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна, який утворився в результаті поділу, об’єднання різних об’єктів нерухомості або виділення частини з такого об’єкта.

У всіх інших випадках технічна інвентаризація не обов’язкова і проводиться тільки за бажанням.

izvestia.com.ua
 
Взято тут.
Переглядів: 590 | Додав: superpia | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728
Архів записів
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Copyright MyCorp © 2024